Autobusy w mrozie - problemy

Patrzysz na wersję archiwalną wątku "Autobusy w mrozie - problemy" z forum www.wawkom.waw.pl/forum/



Strona 1 z 11


aessar - |7 Sty 2009|, 2009 16:56
Pozwoliłem sobie założyć oddzielny temat w związku z moim pytaniem, dosyć aktualnym z racji aury

Proszę forumowiczów (szczególnie tych, którzy mają styczność z taborem od strony technicznej) o podawanie najczęstszych "awarii" w danym typie taboru do których dochodzi po dłuższym postoju na mrozie Które modele są najmniej problematyczne w użytkowaniu zimą?

Dlaczego wozy są trzymane "na chodzie" przez czas postoju na zajezdni (tak jak ostatnio), skoro silnik diesla, przy jako takim utrzymaniu serwisowym (sprężanie, oleje, filtry i sprawny system CR) powinien przy -18 stp. C ruszać bez większego zająknięcia (jak już to najsłabsze ogniwo stanową akku)... ?



MisiekK - |7 Sty 2009|, 2009 17:24
Pozwoliłem sobie założyć oddzielny temat w związku z moim pytaniem, dosyć aktualnym z racji aury



Hmmm.. A autobusy w odwilży jakie mają problemy? A upał? A deszcz? To mogą być fscynujące tematy!


MeWa - |7 Sty 2009|, 2009 17:27


SP45-166 - |7 Sty 2009|, 2009 17:27
Bo wymienione przez ciebie części sprawne nie są, bądź mocno zużyte. Wymiana oleju to lipa. Nie ruszają w ogóle, albo wymienią olej a zostawią stary filtr. Bo jak wytłumaczyć że dwa tygodnie walczyłem o wymianę oleju, a mechanicy mi wpierali że wymieniony (choć po liczniku km. widać było z rana że zjechał z warsztatu na plac), a olej był tak samo czarny jak przed wymianą...
Niektóre wozy mają problemy z odpaleniem w wilgotny dzień przy +5 stopniach. A co o mrozie mówić.
Mi ostatnio w pewnym automacie pozamarzały zawory nadmiaru powietrza. W efekcie wóz pompował się do 14 atm. Powyżej 10 działy się cuda. Drugie drzwi się same zamykały, a czwarte bez szarpnięcia za skrzydło dla odmiany- nie chciały się zamykać. No to się ręcznym na każdym przystanku spuszczało powietrze do 8-9 i dopiero drzwi otwierało. Po zjechaniu na warsztat padło sakramentalne "ooo a ten znów coś odpisał".....
Dopóki wozy nie będą miały serwisu z prawdziwego zdarzenia dotąd będzie taki bałagan. A narazie serwis polega na dwóch dogmatach:
w przypadku Ikarusów--> Ikarus tak ma...
w przypadku wozów niskopodłogowych- cza zresetować....



MisiekK - |7 Sty 2009|, 2009 17:29
No tak, ale w czasie mrozu jednak częściej dochodzi do awarii, ale rozumiem, że zamiast odpowiedzieć, to lepiej wyśmiać...



Nieprawda. Podczas innej pogody też występują różne charakterystyczne awarie.


Patryk2222 - |7 Sty 2009|, 2009 17:31
Pozwoliłem sobie założyć oddzielny temat w związku z moim pytaniem, dosyć aktualnym z racji aury

Proszę forumowiczów (szczególnie tych, którzy mają styczność z taborem od strony technicznej) o podawanie najczęstszych "awarii" w danym typie taboru do których dochodzi po dłuższym postoju na mrozie Które modele są najmniej problematyczne w użytkowaniu zimą?

Dlaczego wozy są trzymane "na chodzie" przez czas postoju na zajezdni (tak jak ostatnio), skoro silnik diesla, przy jako takim utrzymaniu serwisowym (sprężanie, oleje, filtry i sprawny system CR) powinien przy -18 stp. C ruszać bez większego zająknięcia (jak już to najsłabsze ogniwo stanową akku)... ?


Jak jest mróz to z oleju napędowego wydziela się parafina która zatyka przewody, filtry itp. Jak zatka to zatka trzeba potem podgrzewać. Dziś w robocie w ciężarówkach podgrzewaliśmy jakieś osadniki czy coś co to tam jest zaraz za bakiem~i dopiero potem można myśleć o uruchomieniu silnika. No i oczywiście akumulatory jak już pisałeś siadają szybko. A chcieliśmy pożyczyć dziś w serwisie prostownik rozruchowy ale nie chcieli, bo mieli ok 20 tirów do odpalenia po nocy. Nie wszystkie samochody/autobusy mają nowoczesne „CR” chociaż i te padają często!


fluger - |7 Sty 2009|, 2009 19:22
Po wyśmianiu tematu jednak coś znaleźli.
Z tego co komentował jeden z forumowiczów to w servisie co po niektórzy jeszcze się nie obudzi z poprzedniej epoki, gdzie takie numery przechodziły, o by tak dalej a będą nas wozili ale ......... furmankami (nie mam pretensji do kierowców).


radeom - |7 Sty 2009|, 2009 19:56
Nie chcesz marznąć? Złap autobus! - TVN Warszawa


aessar - |7 Sty 2009|, 2009 20:23
Dziękuję za konstruktywne odpowiedzi Z tego co znalazłem w innych wątkach to również system ECAS lubi zawodzić... na czym polega "odmrażanie" pneumatyki? Na wjeździe wozem do myjki/innego pomieszczenia gdzie temperaura jest wyższa niż otoczenia i czekania?

Rzeczywiście, z takim serwisem to kierowcy (pośrednio pasażerowie) mają niewesoło. Mam wrażenie (jeśli się mylę - poprawcie mnie), że któraś z dostaw SU18 do stolicy (pierwsza?) połączona była rownież z utrzymaniem wozów przez serwis Solarisa? Czy wówczas takie rozwiązanie przynosiło wymierne efekty pro plus i busy były utrzymane w należytym stanie?


Tyrystor - |9 Sty 2009|, 2009 22:27
Przejedź się wozami 82xx i 84xx to zauważysz "plusy"


MZK EPBY - |10 Sty 2009|, 2009 11:31
Farmazony piszecie..

Pneumatyka zamarza-totalne zaniedbanie: nie spuszczanie wody z zbiorników z powietrzem, byle jakie naprawy, nie wymienianie osuszaczy powietrza. Powód: ZBYT NISKIE STAWKI ZA WOZOKILOMETR..

Akumulatory nie dają rady w mróz-BZDURA-nie są kontrolowane i na czas wymieniane. Powód: JW.

Wydziela się parafina w paliwie. Prawda, ale z tego wynika że jeździcie na wodzie z paliwem. Rozwiązanie jest proste-przyjrzeć się dostawcy...

Jeździłem MANem TGA i rekordowe mrozy to -21stopni. Ba, całą noc chodziło "webasto" i auto odpalało za pierwszym przekręceniem kluczyka.. Ale:
Akumulator wykazujący zużycie był zaraz przez firmę wymieniany..
Co roku przed zimą wzywany byłem na wymianę osuszacza powietrza.. (dodam, że naczepy były wiekowe i co chwile inne i nic im nie dolegało..)
Paliwo było kupowane od firmy mającej gwarancję do -33 stopni-żadna parafina nie miała nic do powiedzenia..

Pozdrawiam i czekam na -30 bo lubię mrozy, ale pewnie wtedy wszystkie autobusy u mnie padną..


Patryk2222 - |10 Sty 2009|, 2009 13:03
Farmazony piszecie..
...
Wydziela się parafina w paliwie. Prawda, ale z tego wynika że jeździcie na wodzie z paliwem. Rozwiązanie jest proste-przyjrzeć się dostawcy...

Co ma woda do parafiny?


MZK EPBY - |10 Sty 2009|, 2009 14:25
Ja nie jestem chemikiem bracie.. Potocznie się mówi o wodzie w paliwie, a czy to jest parafina, czy epichlorohydryna to mi to wisi.. Mnie interesuje aby parafina, czy też woda, czy inne dziadostwo nie zatykała mi silnika..

Dla ciekawostki: Z "zielonych" stacji znanego na całym świecie koncernu paliwo padło przy -11, a z "żółto-czerwonej" przy -18.. W obu przypadkach udało się uruchomić silnik, ale strzelał, krztusił się...

Potem już tylko lałem z PKS Bydgoszcz i "pykał" bez żadnych dodatków..


fluger - |10 Sty 2009|, 2009 23:02
A może dostawca dobry, tylko przewoźnik "chrzci" paliwo? żeby zaoszczędzić.
Jest jeszcze jeden problem związany z mrozem.
Jest "oczywistą oczywistością" że przy tak dużych mrozach nie myje się pojazdów, co powoduje że brud zalegających na tylnych wyświetlaczach czasem uniemożliwia odczytanie numeru linii.
Chyba o ile nie trudno się domyśleć najmniej problemów podczas mrozów sprawiały stare podciwe ikarusy w których niema aż tak dużo nowoczesności i pneumatyki?


Jamnik - |10 Sty 2009|, 2009 23:13
Chyba o ile nie trudno się domyśleć najmniej problemów podczas mrozów sprawiały stare podciwe ikarusy w których niema aż tak dużo nowoczesności i pneumatyki?

Oczywiście.


Jacek Pudło - |11 Sty 2009|, 2009 13:57
Chyba o ile nie trudno się domyśleć najmniej problemów podczas mrozów sprawiały stare podciwe ikarusy w których niema aż tak dużo nowoczesności i pneumatyki?



W ikarusie pneumatyki jest tyle samo, co we współczesnych autobusach. Pneumatyczne są m. in.:
-układ hamulcowe
-układ otwierania drzwi
-zawieszenie

Największymi problemami są:
-osłabienie parametrów akumulatorów w niższych temperaturach - utrudnia to rozruch, gdyż rozrusznik w autobusach zasilany jest z akumulatorów
-osadzanie się wilgoci w przewodach pneumatycznych, zbiornikach sprężonego powietrza oraz zaworach, wynikająca z nieszczelności instalacji pneumatycznych. Woda w instalacji pneumatycznej utrudnia jej właściwe funkcjonowanie, w warunkach ujemnej temperatury zamarzająca woda prowadzi do niedrożności przewodów.


fluger - |14 Sty 2009|, 2009 22:48
Może to śmieszna, ale ja się na tym nie znam, i zawsze mię to intrygowało. Czy ogrzewanie w autobusach działa na jakieś oddzielne paliwo, czy to są jakieś grzejniki/konwektory działając za pomocą energii elektrycznej czerpanej z akumulatorów autobusu, czy może jakimś innym olejem opałowym, itp.
Podejrzewam że ogrzewanie postojowe "webasto" jest napędzane paliwem z baku, ale czy to prawda?


Jamnik - |14 Sty 2009|, 2009 23:16
Może to śmieszna, ale ja się na tym nie znam, i zawsze mię to intrygowało. Czy ogrzewanie w autobusach działa na jakieś oddzielne paliwo, czy to są jakieś grzejniki/konwektory działając za pomocą energii elektrycznej czerpanej z akumulatorów autobusu, czy może jakimś innym olejem opałowym, itp.

Do ogrzewania wnętrza pojazdu wykorzystywana jest ciecz chłodząca silnik, która przepływa przez nagrzewnice.


fluger - |15 Sty 2009|, 2009 13:45
A cha tak to działa. Dzięki.


Jacek Pudło - |16 Sty 2009|, 2009 13:00
Podejrzewam że ogrzewanie postojowe "webasto" jest napędzane paliwem z baku, ale czy to prawda?



Dodam jeszcze, iż rozwiązanie z ogrzewaniem prosto z baku stosuje się w warunkach zimowych, przy zimnym silniku i niskich temperaturach wewnętrznych - specjalne urządzenie grzewcze pobierające paliwo z baku nagrzewa wówczas ciecz z układu chłodzenia silnika, ułatwiając uruchomienie pojazdu.


gemba - |16 Sty 2009|, 2009 20:02


Jamnik - |16 Sty 2009|, 2009 20:28
Dodam jeszcze, iż rozwiązanie z ogrzewaniem prosto z baku stosuje się w warunkach zimowych, przy zimnym silniku i niskich temperaturach wewnętrznych - specjalne urządzenie grzewcze pobierające paliwo z baku nagrzewa wówczas ciecz z układu chłodzenia silnika, ułatwiając uruchomienie pojazdu.

Zgadza się. Ikarusy wyposażone są w płomieniowe urządzenie rozruchowe Beru.


Strona 1 z 11


Podobne tematy
Samsung E250 - problem z instalacją gadu-gadu
[SGH-i550W] Problem z Wi-Fi oraz nagrywaniem rozmów.
Problem z nowym Samsungiem SGH-F330 i kartami pamięci
Samsun SGH-E490 problem z ilością znaków plików
  • orkiestry wesela
  • hagenuk homehandy clou
  • odliczenie;odsetek;od;kredytF3w
  • firma berger z warszawy
  • RELIKWIE OJCA PIO
  • Skupisko wiadomości z for internetowych !! Indeks